Har du ett intresse för hållbar samhällsbyggnad, är bra på att planera och få saker gjorda? Vi söker en kollega som kan hjälpa oss med att planera, genomföra och följa upp möten och event, såväl fysiska, digitala som möten som är både och. Din roll blir också att stötta dina kollegor med uppdateringar på våra webbplatser och i sociala medier, och med projektadministration. Du kommer att ta fram underlag till inlägg, i form av text och bild, för webb och sociala medier.

Du blir en del av ett drivet gäng, får möjlighet att lära dig mer om samhällsbyggnad och bygga dig ett nätverk.

Erfarenheter och egenskaper som vi söker

Du har en högskoleutbildning som är relevant för arbetsuppgifterna och gärna något års arbetslivserfarenhet. Du har också en god språklig förmåga i tal och skrift, på både svenska och engelska. Självklart behärskar du Office-paketet. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av att arbeta med webbpubliceringsverktyg och digitala mötesverktyg.

Vi tror att du är en nyfiken, självständig och driftig person med ett stort engagemang för dina arbetsuppgifter. Samtidigt är du noggrann och serviceinriktad med både sinne för detaljer och förmåga till helhetssyn samt tar egna initiativ. Du levererar mot satta mål med god kvalitet och i tid. Arbetet innebär många kontakter både inom och utom organisationen så du behöver ha god kommunikativ förmåga, stor social kompetens och vara en lagspelare. För att trivas hos oss har du ett intresse för samhällsbyggnadsfrågor.

Omfattning

Tjänsten är en visstidsanställning på heltid fram till december 2021.

Ansökan

Skicka ditt cv och ett kort brev där du beskriver varför du skulle passa för tjänsten. Senast den 27 juni vill vi ha din ansökan. Skicka den till info@iqs.se och skriv ”Ansökan eventsamordnare” i ämnesraden.

Har du frågor kontakta:

Helena Gibson Ek, kommunikationsansvarig IQ Samhällsbyggnad, helena.gibson-ek@iqs.se, 070-375 80 90.

Anita Aspegren, vd IQ Samhällsbyggnad, anita.aspegren@iqs.se, 070–384 45 55.